Lyngby-Taarbæk - den grønne kommune

Vidste du, at Lyngby-Taarbæks naturområder i seneste opgørelse fik topkarakterer og dermed har Danmarks højeste kvalitet?

På den malede valgplakat, har Jeppe Eisner fundet plads til nogle af de steder i vores natur, som jeg holder særligt af. Fra Øresund til Dyrehaven, langs Mølleåen til Lyngby Sø og Fribadet i Frederiksdal.

Alt det, og meget mere, er værd at passe på og udvikle yderligere, med nye områder, hvor kommunen helt bogstaveligt kan blomstre.

Tag Ålebækken. Før var det et aflåst forurenet område – nu er det en rekreativ ”ruinpark” åben for alle. I de kommende år vil vi gerne åbne op for det grønne areal bag Friboeshvile, vi vil bringe Assistens kirkegården i spil og skabe et åndehul for biodiversitet ved Mølleåen, hvor forsyningen tidligere havde sit kontor. Og så har vi besluttet at plante 1350 nye træer og buske i Hjortekær. Læg dertil, at staten har udpeget vores del af Øresundskysten ved Taarbæk til at få genskabt et rev, der vil skabe nyt liv under overfladen.

Fra den største brølende kronhjort til den mindste amøbe, fra de vildeste elletræer til hvert et vejtræ, vil jeg glæder mig til at gøre Lyngby-Taarbæk endnu grønnere de kommende år – og jeg håber, at du vil være med.

Jeg vil arbejde for:

At bevare og udvikle de grønne områder og understøtte grøn omstilling

At sikre byudvikling i balance med omgivelserne

At forbedre ældreplejen og øge borgernes frie valg

At tilvejebringe plangrundlag for flere boliger til seniorer

At renovere og udbygge vores dagtilbud og skoler

At gøre kommunen attraktiv gennem et godt kultur- og fritidsliv

At fastholde og rekruttere dygtige medarbejder på alle områder

At sikre en fortsat sund økonomi

At fortsætte det brede samarbejde på tværs af partier

Bedste hilsner

Sofia Osmani

Borgmester Lyngby-Taarbæk siden 2014
Medlem af kommunalbestyrelsen side 2002
Uddannet Cand.scient.pol
Opvokset i Virum, bor i Ørholm
Gift, mor til to piger på 12 og 14 år

Ønsker du også en udvikling, der fremtidssikrer og fastholder de værdier, vi holder af?