Det Frederiksdal, vi drømmer om

Solen står højt over himlen, og folk er glade. Nogle tager sig en kold dukkert i Furesøen, mens andre soler sig på plænen. Sveden kommer frem på de unges pander, der tager et spil beachvolley, mens en familie spiller petanque på en anden bane.

Frederiksdal har været flittigt benyttet i år henover vores rekordvarme sommer, hvor folk har lejet kanoer eller blot været nede for at bade og slappe af. Vi er heldige over at have et så flot område som Frederiksdal i vores kommune, men selvom det i dag er godt, så rummer det stadigvæk et stort potentiale for fremtiden.

Vi drømmer om, at Frederiksdal også i mange år fremover kan blive et sted for unge som gamle at samle sig i årets løb. Området er allerede fantastisk, men der er muligheder for i fremtiden, at man kan lave nogle tiltag, som gør, at endnu flere kan få glæde af Frederiksdal. Det kunne f.eks. være en petanquebane, en minigolfbane opstillet i sommersæsonen ved fribadet eller et andet sted i Frederiksdal og en rigtig beachvolleybane, som vi kender det fra Bellevue. Nye tiltag indenfor rammerne af områdets fredning.

I lang tid har der også været snak om etablering af en badeanstalt nede ved Frederiksdal Fribad, og det projekt er på nuværende tidspunkt i gang med at blive undersøgt, så det forhåbentlig kan blive en realitet. Det vil også være med til at skabe liv i Frederiksdal igennem hele året, da der vil være bedre muligheder for at benytte vores flotte natur hele året rundt.

Mindre tiltag som ovenstående kan være med til at forny Frederiksdal, mens vi samtidig passer på det Frederiksdal, som vi kender og holder af.

Samtidig har vi en vision om at få flere mennesker til at bevæge sig og dyrke idræt, og den vision kan blandt andet komme til udtryk i Frederiksdal ved at skabe flere aktiviteter for alle aldre. Rigtig mange folk vil gerne dyrke idræt – de mangler bare nogle flere muligheder for at gøre det.